[loppis]

När jag gick min fotoutbildning (för hundra år sen) fastnade jag för "gatufotografering" och gillar det fortfarande skarpt. Älskar hur en 1/125 dels sekund kan säga så mycket, om man träffar rätt. Kolla in den fantasticka bloggen om fotografen Vivian Maier, för fram till nu helt okänd och alldeles fantastiska bilder från Chicago.
I höstas följde jag med min bästa väninna på bakluckeloppis, mest för att vara i gott sällskap men jag passade på att ta med min då sprillans nya kamera. Tänkte kolla om jag fortfarande tyckte att det var kul. Och det gjorde jag, men jag kände mig inte helt bekväm... Jag tror att jag knäppte sex bilder, fyra av dom ser ni här.





Kommentarer
Postat av: Anja

Hej! Gillar de svartvita bilderna mycket. Den med ciggen och paret är kanon. Känns spännande och kul att se den stilen i kontrast till de andra bilderna av barn och porträtt som du även gör kanon!

Heja dig!

Kramkram

2011-02-10 @ 23:17:25
Postat av: Jane

Jag gillar bilderna jättemycket, tycker mig känna igen motiven ;) Duktiga Fia. Säger som Anja: "heja dig"

Puss

2011-02-11 @ 06:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0